MACKANS BLOGG

Alla inlägg under december 2010

Av Svartlappen,Rävsaxen,Gattuso,Etoò - 30 december 2010 22:49

Bloggen önskar alla grön vita ett gött 2011. Nu lämnar vi skit året 2010 bakom oss men tar med oss det bästa.........


Fy fan så mäktigt det var.


//Rävsaxen

Efter 1år fullt med sköna grejer så ska vi nu se vem som har bäst minne, här kommer Tun Quizen 2010. Lämna gärna era svar som kommenmtarer.


1. Säsongen började med en stabil seger men mot vilket lag spelades första matchen?


1. Eskilstuna Babylon

X. Kvicksund

2. Östertälje


2. Årets första hemma match slutade 2-2 mot Torshälla, vem gjorde 2-2 målet?


1. JG

X. Jani

2. Henke


3. BK Tun imponerade stort när man besegrade Eriksberg hemma i andra omgången, vad blev resultatet?


1. 5-1

X. 5-0

2. 6-1


4. Som serieledare så tyckte vi att man skulle gå ut och fira lite, vem vaknade upp i Nicolaikyrkan dagen efter?


1. JG

X. Matte Svensson

2. LillJohannes


5. Spelet i Dm slutade med respass efter att Eskilstuna City kom på besök, men hur slutade matchen?


1. 1-6

X. 2-8

2. 3-7


6. När Sjösa bjöd in till match i div6 match så vägrade en spelare att sitta i mitten, pga att han fortfarane kände av gårdagen vem var detta?


1. Svalan

X. Rävsaxen

2. Svartlappen


7. När säsongen avslutades stod det klart att Erik Uhrbom gjorde flest mål i BK Tun, hur många blev det?


1. 12

X. 9

2. 14


8. Med sina 20 kassar så tog Henke kom priset som årets skyttekung i IK Tun, men hur många olika målskyttar hade vi i seriespelet?


1. 20

X. 18

2. 16


9. Det var även Henke som på avslutningsfesten tog hem priset som årets spelare. Det pris som var svårast att gissa vem som skulle vinna ,var det nya priset Årets slirigaste spelare, vem vann?


1. Rävsaxen

X. JG

2. Svalan


10. Kryssningen blev en legendarisk resa, vem lyckades få ragg med följande replik. -Får jag pissa i din hytt?


1. Ponta

X. Hagfalk

2. Jonas W


11. Vem är detta?



 


1. Inga kommentarer

X. Inga kommentarer

2. Inga kommentarer


Som sagt, man vill inte missa nästa kryssning....


//Rävsaxen

Av Svartlappen,Rävsaxen,Gattuso,Etoò - 8 december 2010 19:14

A nders Fisken Forsberg, vilken underbar jävel

B läcka, säsongs vanligaste ord

C iggaretsmugglaren, Fidan spelar i Tun 2011

D erbyn, mot OIK och HBK nästa år

E lvis, lätt det ballaste namnet i våran spelartrupp

F otbollsförbundet, lägg ner

G urra Granqvist, vart tog du vägen?

H ata DIF

I nget julbord utan Hallandsfläder inte

J G, storrökare,bärsälskare, och bäst i div5

K yrkan, funkar tydligen att sova i

L ars Lagerbäck, aldrig mer

M akarnoner av Kjelle, Nej tack

N ogger Black, sweet

O skar Engwall, rödvinsälskare

P lura ge mig merrrrrrrr

Q varnens julbord 5+

R yssvärme, ja tack

S eptember, jag vill ha

T räna i minusgrader, skulle inte tro det

U nder bildäck, det är där det händer

V ilmer Melin bäst på allt

W esterberg vann träningsligan

X videos, barnförbjudet....

Y ra höns, div5s linjedomare

Z latan.....

Å rets slirrigaste spelare, måste varit svårt för juryn att utse vinnaren

Ä lgens underbara mål mot Syrianska borta

Ö L


//Rävsaxen

Nu sitter man med stor mage i soffan efter årets första Julbord. Vi har provat på Bomans i Trosa. Betyget blir sex getingar! Det fanns allt och lite till!


På Onsdag är det dags för Julbord nummer två så jag återkommer med nästa betyg.


Hur mår piff och puff idag? Söndagar måste vara deras sämsta dag i veckan!!??

Eller har dom två kommit så långt i sitt beteende att det är precis som vanligt!!???


Nu är jag trött på att prata om nya spelare till TUN! Vi har fått det vi vill ha! VI BEHÖVER INGA FLER NYA SPELARE!


Men vi måste få behålla våran Magnus Melin! Han kommer vara den viktigaste spelaren efter Rävsaxen och mig. Hoppas han och Peppe har haft ett långt snack om framtiden. Visst är han lite smått vimsig ibland och har dålig vin smak men är både bra på plan och vid sidan om den.   


Imorgon är det dags för träning igen! Ska bli riktigt kul att kunna träna igen. Hoppas vi blir lagom många som kommer kör hårt! =)


Jag längtar efter fotbolls allsvenskan! AIK ska ta tillbaks Lennart hem igen!

AIK Godis bjuder vi på idag!!!!



 / Svartlappen

Av Svartlappen,Rävsaxen,Gattuso,Etoò - 1 december 2010 12:07

Barcelona-Real 5-0


Jag passade på att jobba eftersom hela styrkan ville se matchen. Själv är jag så pass konstig att jag uppskattar ett 08-derby både fotboll och hockey mer.

5-0 till Barca!! det gjorde mig glad. Om jag ska välja mellan Barca och Real så ligger självklart mina sympartier hos Barca. Barcelona är ett lag som är sjukt kul att titta på plus att själva staden är topp 2 av alla städer i Europa.


Berbatov gjorde 5 mål i en och samma match!!!!


Dimitar är en jävligt skön fotbolls spelare. Ibland när han spelar är han så dålig att han knappast skulle ta en tröja i Bajen. Men när han spelar som i lördags så är han världsspelare av högsta klass. Att Berbatov satte fem sköna kassar gjorde att Östra Bergens AIK nu ligger 1a i TUNligan på Fantasy. Mr Annebäck

 har ju Dimitar som lagkapten.    Jag tror att mina vänner Stefan och Darre var på bra humör i lördags kväll.


För övrigt vill jag göra precis som Rävsaxen har gjort! Jag vill hylla Så Mycket Bättre! Trodde aldrig att utsålda TV kanalen 4an skulle lyckas få ihop så bra underhållning. Den största av deltagarna kommer hyllas på lördag. Det missar vi inte!


Som vanligt var jag lugn helgen som var.


Som vanligt så var det FULL fart på det tre musketörerna och Rävsaxen. Inte en lugn helg så långt man kan se.   

/ Svartlappen

Presentation

Mackans Blogg om IK Tun, BK Tun och allt annat runt omkring

Omröstning

Vem vill du helst ha in i BB huset?
 Tun Henke
 Fisken
 Lind
 Vecka
 Bosco
 Lill Johannes
 Svalberg

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Fråga mig

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards