MACKANS BLOGG

Alla inlägg under oktober 2010

Av Svartlappen,Rävsaxen,Gattuso,Etoò - 30 oktober 2010 23:12

Nu så är jag tillbaks i Sverige efter 2010s femte utlands resa. Är nytt rekord kan jag lova. (Är bra med en rik flickvän.  ) Om någon mot förundran skulle undra så har jag varit en vecka i Egypten. Allt utom maten och standaren på bankomaten på vårt hotell var kanon. Eller vad säger man om 35 grader + i luften och 27+ i badet!!???


Det blev mycket sol och tyvärr några öl för mycket. Jag är just nu 12Kg från min matchvikt enligt Nintendo WII. + 2 Kg på semestern blev mitt resultat om man ska tror på Super Mario skaparnas konsol.   


Betyg 2010: +++++= världsklass ++++= Mycket bra +++= bra ++ Inte så bra += riktigt jävla dåligt 0=Bajen


Saalbach: Skidåkning/Snowboard +++++ Mat: ++++ Öl:++++ Fest: +++++  Väder: ++++ Fotbollsplan:0 ( På tok för mycket snö.) Totalt för resan: +++++


Barcelona med IK TUN: Mat: ++ Öl:+++ Vin: +++++ (Bara att fråga Bonus Melin) Fest:++ (Några försökte och tävlingskvällen var bra) Väder: ++ Fotbollsplan: + (När vi tog någon annans lags plan) Totalt för resan:+++++ (Bra för lagkänslan plus att det blev många skratt. Kommer aldrig glömma när Calle gick på Toa precis när vi kom till Hotellet.)  
Barcelona med Jossan och hennes familj: Mat: +++++ Öl: ++++ Vin:++++ Fest: +++ (Trevliga kvällar med att spela Skipa-Bo och dricka vin är inte 5 plus.) Väder: ++++ Fotbollsplan:+++++ (Camp Nou fick jag inte spela på men den var fin och mattan på tomten hade spridare som gick igång varje kväll klockan 22:00.) Totalt för resan: +++++
London: Mat:++ (Engelska köket är inte min favo.) Öl: +++++ (Här kan dom dricka Öl) Vin:??? Fest:+++ (jag och Anton njöt av varandra) Väder: ++
Fotbollsplan: +++++
Totalt för resan: +++
Egypten: Mat:+ Öl: ++ Vin: ? Whiskey:+++ (Varje morgon för magen.) Fest:0 (Bara sol och bad.) Väder: +++++ (Inte ett moln på en vecka.) Fotbollsplan:0 (Bara grus och sand) Totalt för resan:++++
Idag är det lördag och jag såg Zlatan få stryk tillsammans med några vänner på stan.  
Enligt uppgifter så har Peppe varit i kontakt med Fidan. Enligt väldigt säkra källor (Fidan själv) så är han väldigt nära att spela i den gröna tröjan nästa år. På tiden enligt mig som har försökt att få över min kompis i ca 5 år...
Kan också avslöja för er att Jonnie har ett år kvar i sin Norrköpings klubb. Vi får vänta ett år till.
     
 
Inom de närmaste dagarna kommer en intervju att dyka upp här på BLOGGEN. Den vill ni inte missa.
/ Svartlappen
Av Svartlappen,Rävsaxen,Gattuso,Etoò - 28 oktober 2010 20:04

Kära medborgare här kommer det alla har väntat på, hytt nr 2


Bäcken

Melin

Darre

ANDERS LIND


Hytt nr 2 består av dom lyckligt lottade, dom som har skaffat sig en fru/sambo. Men att tro att dessa kommer att sitta och hänga i hytten hela resan tror jag inte. Här har vi Kaptenernas Kapten Mackan Annebäck han är uppbackad av Magnus Melin som har lovat att han ska försöka få med sig minst en peruk...I hytten hittar vi även den briljanta försäljaren Daryoush Delfi. Vi ska se hur mycket skrot han lyckas sälja till skrothandlaren Anders Lind. Lind som iår har tagit ett steg tillbaka vad gäller träningsnärvaro men lovar att han kommer att vara lika törstig som vanligt!!


På Måndag drar futsal säsongen igång. Som vanligt ska det bli otroligt kul att se Mattias Sthål lira. Han brukar skinna som en sol så fort man börjar prata om inomhus fotboll.

Vi hoppas även få se några nya kisar ute på skavstas nya golv.



Fy fan vad jag älskar Svenska Cupen


//Rävsaxen

Av Svartlappen,Rävsaxen,Gattuso,Etoò - 24 oktober 2010 02:41

Så var denna helg förbi lika snabbt som den kom. Tiden går väldigt fort nu i höst/vinter mörkret.

Dagens aktivter har varit att stiga upp hur sängen, gått till kylskåpet, gått tillbaka till sängen, palla sig in i en bil till sthlm, sett när ex tunaren Björn Anklew får pris som ÖIS bästa spelare i borta matchen mot bajen, tagit en snabb intervju med våran älskade Tomas Svalberg (han var fan lugn ikväll),sett Filip Hagfalk dansa på bardisken, inte orkat stå i kö för en pizza, kollat min älskade facebook, messat med sol killen Bäckovic, tagit emot ett X antal samtal från Anders Fisken Forsberg samt noga hållit koll på det senaste Silly Season snacket........


-------------

Filip Hagfalk ska träffa bissarna på Tisdag (han nämnde det bara 3 ggr på 10min)

Tomas Svalberg utesluter inte en övergång till Allkurd

Vecka signar på för VSK

Masken är ny tränare för HBK (får han Strid vid sin sida??)

Lukas Pettersson Strömsjö är sugen på att kolla vad tun har att erbjuda, även OIK ska ha pratat in ett telefon svar

Anders Sund test tränar gärna i Tun

Bosco väljer troligen IFK

Johnny Kjellberg kritar på nytt kontrakt?

TUN HENKE till OIK? låter ju ganska märkligt......


-----------------------------------------


//Rävsaxen (om du väljer biss Filip så vet jag 1 person som ska bo i din hytt på Xet.......)

Av Svartlappen,Rävsaxen,Gattuso,Etoò - 21 oktober 2010 19:07

M=Rävsaxen F=Fisken

Måndag klockan 18.37 telefonen ringer.

M- A hallå

F-A Hej det var IK/BK fisken forsberg.

M-hej fisken

F-Jo jag tänkte bara säga att jag är klar till kryssningen.

M-Jo ddet vet jag väl du anmälda dig ju för 3 veckor sen!?

F-Gjorde jag?

M-Jaaaa

F-Du vet det är ju inte lätt nu när man är gammal......

samtalet fortsätter ytterligare nån minut.


Tisdag 21.50 telefonen ringer

M-A hallå

F-A hej det var IK/BK mattis Anders Fisken Forsberg

M-mm ser det.

F-Ja ha du har en sån telefon du...?

M-Har inte alla det?

F-Jo just det.

F-Du jag tänkte bara kolla så jag är anmäld till kryssningen?

M-Ja, va fan du ringde ju igår också och kolla??

F-Ja just det, kom inte ihåg det bara.


Torsdag 18.07 telefonen ringer

M-Hej

F- Ja hallå det var IK/BK Anders fisken forsberg hur är läget?

M-Tack bra.

F-Skönt skönt. Jag tänkte bara säga att JG ska med på kryssningen!

M-Jo jag vet det är jag som har hand om bokningen.

F-Jasså är det du?

M-Ja

F-Okej då kanske du vet att Rasmus Bernthson ska med också?

M-Jo det har jag koll på.

F-Fan vad bra.

samtalet fortsätter........

F-Hörde du om Svalberg?

M-Ne vad då?

F-Jo han fick ju åka till sjukhuset vid 06.30 efter lagfesten.

M-Är det sant?

F-A det är det, han hade 1,4i promille 06.30

M-Hahaha, är detta sant?

F-Aaaaa men nu måste jag ringa Bäcken också, hej då.


Nerräkning till krysset

Hytt nr 1

Rävsaxen

Suad

Ponta

Stefan


Kuriosa om denna hytt.

Alla har varit klasskamrater med Rävsaxen

2 st har samma svärmor

Ingen var med topp 10 i träningsligan


Fler hytter kommer att läggas ut allt eftersom

Även våra Jokrar ska presenteras...


//Rävsaxen back on track

Av Svartlappen,Rävsaxen,Gattuso,Etoò - 19 oktober 2010 18:10

Min helg firades i Stockholm med min underbara kärlek.  

Var bland annat i Bajenland och tog en brunch på kavrnen. (Mycket god mat.)

Till kvällen blev det mysig middag innan det var dags för tv-inspelning.


Helgens bästa föutom det trevliga jag redan har skrivit om var ju självklart AIKs sköna och så viktiga tre poäng på Råsunda i Gnagetland.

Att Rävsaxen bara trodde på X i Tipsligan gör det ju självklart ännu lite bättre.

Svartlappen Vs Rävsaxen 1-0.....


Att rävsaxen leder Tipsligan hör inte hit. (Ingen kvittering där..)


I Fantasy gick jag inte om Calle B som gjorde en kanon vecka med starka 70 poäng! Grattis! Men jag tog in på rävsaxen!

SvartlappenVs Rävsaxen 2-0.....


Att Rävsaxen leder Tunligan i Fantasy hör inte hit. (Inga poäng till rävsaxen)


FANTASY PREMIER LEAGUE 2010/11 TUNLIGAN TOPP 5 JUST NU:


                                  Förra veckan      Totalt

Absolut Pear            50 poäng              418

Wengerz                  70                       404

Östra Bergens AIK    53                       392

Blue Saints               38                        370

Denkostyle                50                        345



AIK har 11 SM-GULD

Bajen har 1 sm-guld


Svartlappen Vs Rävsaxen slutar 12-0



/ Svartlappen

Jonnie är klar! Pratade precis med honom på telefon. Men visst så kan det ha varit så att han var lite påverkad av den röda kärleks drycken. Även killar som får lite veckopeng för att spela fotboll gillar att ta en rödvins fylla ibland. (4 gånger i veckan.)


jonnie är klar! Hörde det även från Fisken och han hade hört det på stan. Det måste vara så! Jonnie är klar.


Hörde att Peppe redan innan han hade ritat på nytt avtal hade tagit kontakt med Tuns största talang om nästa år. Eller är det (TunHenke som är den största?)

Nu går alla från familjen Anklew i taket och tycker jag har missat kusin Björn. Men i mina ögan så är han inte lika stor talang som de två andra glidarna.


Jonnie är klar!!!


Med veckans tips i tipsligan!!!!!!



                               

                              Jonnie      Svartlappen          Rävsaxen     Jimmy



Arsenal-S Larssson     1               1                         1                   1

J Elmander- Stoke      x2            1                         1                    1x

Fulham- Tottenham      1               x2                      x                   x2

Man U- J Olsson         1               1                         1                    1

Newc - Wigan             1x             1                         1x                  1x

Wolverh-Green street 1x              x                        x2           

AIK utan Dulee-Gefle     1            1                          x            

 Crystal p- Millwall         1                2                       1                x

 Svennis-Hull                 12              1                         1x            

Portsmo- Watford       1                1x                      1                    x2

  Queens p- Norwich     1                1                        1                     1

Reading-swansea        2                1                 
      1                 1
Sheffield- Burnley     2                1                        1                     2






Kan Engis och Eklund skriva in sina tips på kommentarer? 


För övrigt har jag fixat till mitt fantasy lag till imorgon. Jag kommer ta in på rävsaxen och gå om Calle B. Ingen har bättre lag än jag till helgen.   



/ Svartlappen

Av Svartlappen,Rävsaxen,Gattuso,Etoò - 13 oktober 2010 11:56

I Lördags så delades dessa priser ut


Skyttekung IK :Henke

Skyttekung BK: Erik

Bästa Spelare IK :Henke

Bästa spelare BK: Hagberg

Träningspris: Jonas

Slirigaste spelare: Lundborg


----------------------------------------

Här kommer några andra klasser


Snyggaste mål: Gnestast kvittering mot oss

Målvakt: Robban, 1 match 0 mål

Golfare: Jonas "hole in one"

Socialaste: Krille Södling

Barnskötare: Vilmer Melin och Elvin Engvall som turas om att ha koll på Fisken.

Bakfullaste: Tomas "Sjösa borta" Svalberg

Märkligaste: Att BK har vunnit alla 4möten mot IK.

Roligaste: Anders Forsberg

Regelvidriga: Hela havet stormmar

Musik Jon: Hagfalk och Hampus som var totalt jävla kassa på musikquizen

Resa: Barcelona

Orienterare: JG. Inte lätt att hitta hem alla gånger

Sämsta: Uppvärmningsskivan

Näst sämsta: För lite fester

Langare : Jani Toppinen



-------------------------------------------------------

Nu tar Bloggen lite ledigt ett ta. Vi får se när/om den kommer tillbaka. Vi vill iallafall ta och tacka alla läsare och lova att det INTE kommer att finnas några bilder från kryssningen.

Skepp o Hoj


//Rävsaxen

Av Svartlappen,Rävsaxen,Gattuso,Etoò - 10 oktober 2010 21:49

Till att börja med vill jag tacka alla inblandade för gårdagens kalas, Ett extra tack till Lena och Börje för den fina dukningen.

Glädjande nog så fick vi några till anmälningar till kryssningen.

Dessa är klara


1. Rävsaxen

2. Svartlappen

3. JG

4. Svalan

5. Matte S

6. Martin

7. Ponta

8. Suad

9. Stefan

10. Melin

11. Fisken

12. Bengan

13. Hagfalk

14. Bernta

15. Henke

16. Jonas

17. Darre

18. Erik

19. ?

20. ?


Det finns alltså 2 platser kvar att fylla, det känns som Engwall lär boka en av dessa.


Taxi resan igår slutade med följande underbara diskution.

JG- Kör hem mig å ge mig en hundring?

Taxichaffisen- Varför då?

JG- Du kör så jävla dåligt

Taxi- Skulle inte tro det

JG- Jo din sopa ge mig pengarna


En annan grej som är skönt när man är Bakfull är att skita. Frågan är om någon kan knäcka detta.



//Rävsaxen

Presentation

Mackans Blogg om IK Tun, BK Tun och allt annat runt omkring

Omröstning

Vem vill du helst ha in i BB huset?
 Tun Henke
 Fisken
 Lind
 Vecka
 Bosco
 Lill Johannes
 Svalberg

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Fråga mig

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards