MACKANS BLOGG

Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av Svartlappen,Rävsaxen,Gattuso,Etoò - 10 augusti 2010 21:25

Höst premiär på en grön och fin matta mot Viljan som kom till spel med ett ungt och kvickt lag.

Match inledningen är lite halvdan från dom grönas sida, vilket medförde att viljan skapar en del chanser men Jimmy agerar säkert mellan stolparna. Efter 10 minuter rinner Henrik "Tun Henke" Andersson igenom och lägger behärskat in 1-0 till hemma laget. När första kassen var inne så ran det sedan på. Ställningen i halvtid var 5-0. I andra försöker Viljan med ett sista ryck men inser snart att fighten är förlorad. Tillslut vinner Tun med 11-1  

Målskyttar för dagen blev:

Henke 3

Svensson 2

Darre 2 eller var det 1 samt 1 självmål?

Södling

Hagfalk

Stefan

Bäcken


Stort plus till alla lirare som såg till att kvällen ute på IP blev lyckad.

Nästa match för IK spelas borta mot Stenkvista på fredag. Men redan imorgon så har ni chans att se dom gröna lirarna igen då Råby bjuder in till match.


Råby- BK Tun 19.00 Råbyborgen


//Rävsaxen

Av Svartlappen,Rävsaxen,Gattuso,Etoò - 10 augusti 2010 15:06

Det var ett tag sen det senaste inlägget, detta har berot på att semesten är här. Förra veckan var det sol och bad på schemat. Denna vecka vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till vilket har inneburit nada.

Idag så drar seriespelet igång igen, hemma match mot Viljan och 3 pinnar skulle sitta som handen i handsken. Vid vinst så skulle vi bara ha 2 pinnar upp till kvalplats, inte illa pinkat av en nykomling  

Imorgon så ska även serieledarna BK Tun lira sin första höstmatch, det är Råby som bjuder upp till kamp. Råby borgen är spelplatsen och rävsaxen är uttagen i truppen!!

Då jag inte haft möjlighet att träna på ett tag så kan jag tyvärr inte avslöja så mycket vad som händer ute på IP, jag kan däremot avslöja att Hagfalk hade en mysig lördagskväll......


- -- - - - -- - - - - - --

På Lördag är det fest ute på IP och jag hoppas att vi blir ett glatt gäng, enligt visa rykten så ska vi satsa på kvalite denna kväll så Bloggarna är självskrivna.

-------------------------

Premier League drar igång på Lördag detta är mitt lag i fantasy


Målvakter

Hilario (Che) Jääskilainen (Bol)

Backar

Craddrock (wol)Upson (West H) Ridgewell(Birm) Toure (city) Hangeland(Fulham)

Mittfält

Valencia (Man U) (C) Malounda (che) Petrov (bolton) Larsson (Birm) Parker (West H)

For

Drogba (Che) Tevez (Man C) McFadden (Birm)


Om ni vågar utmana detta lag så är det bara att skapa sitt eget lag.

fantasy.premierleague.com

Ligan 673115-155287


Där har ni nått att göra.


----------------------------

Annars så tror jag stenhårt på Man City iår.....helt klart värt att sätta en hundring!


//Rävsaxen


Presentation

Mackans Blogg om IK Tun, BK Tun och allt annat runt omkring

Omröstning

Vem vill du helst ha in i BB huset?
 Tun Henke
 Fisken
 Lind
 Vecka
 Bosco
 Lill Johannes
 Svalberg

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Fråga mig

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards