MACKANS BLOGG

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Svartlappen,Rävsaxen,Gattuso,Etoò - 24 januari 2011 18:52

Sista gruppen i GB innehåller dessa lag.

Biss TFF

IFK Nyk

Västerljung

FC Succé

Syrianska Boys


På pappret känns denna grupp ganska klar. Biss, IFK samt Syrianska känns som dom klart bästa lagen.

Biss TFF räknar jag som en av favoriterna till slutsegern. Detta trots att jag inte vet hur Biss trupperna ser ut. Men min känsla säger att BISS A kommer att plocka ut cirka 12 spelare för att få en så stark TFF trupp som möjlig.

IFK Nyköping är ett mycket starkt inomhuslag. Här blandar man ungdomlig fart med stenhård rutin.

Västerljung har jag noll koll på men, kommer Patrik Lindqvist till spel så kommer det att smälla i sargerna den saken är klar. Patrik är en så kallad vinnarskalle alt våldsamt dålig förlorare (varför spelar man då i Västerljung???)

FC Succé är årets nya poppargäng. Kommer troligen att satsa allt på att spöa TFF,då många lirare kommer från Biss. Tror dock inte att det kommer hålla hela vägen.

Syrianska Boys visade förra året att dom är tekniskt skickliga, nu med lite erfarenhet och möjligen lite uppvärmning i kroppen så ska man kunna spela slutspel på Lördagen.



Mitt Tips

1. Biss TFF

2. Syrianska Boys

3. IFK Nyköping

4. Fc Succé

5. Västerljung


Förövrigt så kan arrangörerna andas ut, Semifinalen som Sverige spelar i handbolls VM spelas klockan 18.00 Fredag kväll. Det kommer troligen innebära att många kommer sent ner till Rosvalla. Frågan är hur många som har en kasse med sig????

Själv så ska jag försöka få tag på våran kära fisk för att få en liten försäsongsintervju i dagarna.


Annars så är jag sjukt sugen på en solsemseter nån som är på???



//Rävsaxen

Presentation

Mackans Blogg om IK Tun, BK Tun och allt annat runt omkring

Omröstning

Vem vill du helst ha in i BB huset?
 Tun Henke
 Fisken
 Lind
 Vecka
 Bosco
 Lill Johannes
 Svalberg

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Fråga mig

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards