MACKANS BLOGG

Alla inlägg den 30 januari 2012

Av Svartlappen,Rävsaxen,Gattuso,Etoò - 30 januari 2012 16:05

Efter ha undvikit att blogga den senaste månaden ska det nu bli gött att komma igång igen. Denna vecka kommer en hel del riktiga/viktiga TUN nyheter att presenteras. Men för alla er som bara vill läsa skvaller så lovar jag att det kommer att slinka in en hel del såna också.

I helgen så har vinterns höjdpunkt rent fotbollsmässigt spelats, det vill säga Gästabudsbollen. För våran del så ska vi ta med oss den kvalitén och spelglädjen vi hade i torsdags. När allt sedan skulle avgöras under lördagen så kan man ju konstatera att vi inte var så jävla bra som vi själva trodde. Ut i kvartsfinalen mot Runtuna efter en bedrövlig laginsats. Tyvärr så vet jag inte riktigt varför vi var så dåliga i lördags, troligen var det många som var ovana med en vit fredag kväll...

Vad finns annars att rapportera från helgen, här kommer ett axplock av det mest intressanta som har hänt.


vi börjar med ett par citat

-Titta det är derby.....(Fisken upptäcker att vi inte är det enda lokala laget i gästabudsbollen)

-Men kan inte du bara dra för jag har aldrig gillat dig....(JG förklarar för Runtuna Spoven vad han tycker om honom)


Mer Skit

Någon som vet om Andreas Hillukkala har fått av sig sin matchtröja sen i torsdags??den satt lite för tajt...

Att Fredrik Berra Berggren stod och sov i en trappuppgång i lördags natt, och det var inte hans egen kan jag lova. Hur man lyckas stå upp och sova är en helt fantastisk egenskap som jag genast ska försöka lära mig.

Våran egen gulaschmålvakt kändes väldigt avslappnad i torsdagskväll, kan det ha varit så att bowlinghallens alkoholtillstånd var förklaringen??



Musse var fin även han, här kommer en klassiker.

Martin ska du med till kiosken?

Ja kan följa med.

Bra här har du pengar, jag orkar inte gå. 1 kaffe och 1korv tack.


För alla er som inte har sett Blådårar2 så visar SVT denna klassiker ikväll. Jag bara älskar den.




//Rävsaxen

Presentation

Mackans Blogg om IK Tun, BK Tun och allt annat runt omkring

Omröstning

Vem vill du helst ha in i BB huset?
 Tun Henke
 Fisken
 Lind
 Vecka
 Bosco
 Lill Johannes
 Svalberg

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Tidigare år

Besöksstatistik

Fråga mig

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards